Seminaras „Mokyklos įvaizdžio formavimas“

2012 gegužės 24   //   Archyvas

Gegužės 24 dieną Raseinių technologijos ir verslo mokyklos darbuotojų kolektyvas padedamas lektorės Lidijos Laurinčiukienės mokėsi formuoti nepriekaištingą mokyklos įvaizdį.

Seminarą apie mokymo įstaigos tinkamo įvaizdžio formavimą vedė žurnalistė, leidėja, dėstytoja,  buvusi Lietuvos švietimo ir mokslo ministro patarėja Lidija Laurinčiukienė. Seminaras nebuvo sausas ir teorinis – lektorė žaismingai, kartais paironizuodama atskleidė darbo mokyklose trūkumus bei pasidžiaugė privalumais, pateikė pastabėlių ir pasiūlymų mokyklos bendruomenei, kaip tobulinti įvaizdį.

Kalbėdama apie ugdymą lektorė teigė, kad paprastai sąmoningai išmokstama tik apie 2 procentus reikiamos informacijos, o likusius 98 tenka įteigti per vaizdinius, asociacijas, judesius. Ji prisiminė vienos studentų grupės juokingą, bet teisingą frazę: ,,Ačiū už nesąmones, sukištas į sąmonę.“ Dabar ji regi ,,vaikocentrinę“ švietimo sistemą – viskas vaikui, dėl jo, todėl ugdymas turi keistis, turi tapti priimtinesnis vaikams, žaismingesnis, turi atitikti ir vizualų, ir audialų, ir kinestetikų poreikius.

Lektorė atkreipė dėmesį ir į mokyklos svetingumą: jei įėjus į mokyklą pasitinka veriantis ir tiriantis budinčiojo žvilgsnis, tai neatrodo svetinga. Svarbus ir pasisveikinimas tiek su pažįstamais, saviškiais, tiek nepažįstamais žmonėmis, kurie su kokiu nors reikalu užeina į mokyklą. Net kvapas svarbus: juk nejauku, jei įėjus mokyklon dvokia tualetu ar pasenusiais riebalais, sklindančiais iš valgyklos. Pati lektorė seminaro pradžioje supjaustė keletą greipfrutų ir padėjo keliose vietose, nes greipfruto kvapas žadina mąstymą, protą. Minėjo ir levandos kvapą, kuris padeda nusikratyti įtampos, nuovargio, „nusišveičia smegenys“.

Kalbėdama apie mokinių psichologinius, intelektinius tipus – vizualus, audialus, kinestetikus – juos vaizdžiai pervardijo – tai akiažvėriai, ausiažvėriai, kūnažvėriai. Mat vaikai ateina mokyklon kažko gauti, todėl žvelgia į mokytoją laukdami kažkokio „maisto“: vieni nužiūrinėja, tyrinėja, laukia vaizdinės medžiagos, kiti – klausosi, laukia, treti – muistosi, juda kruta. Svarbu pajausti, ką jaunas žmogus nori pamatyti, išgirsti ir kaip.

Svarbus, anot lektorės, ir protingas lojalumas, dvelkiąs savigarba. Mokytojas turi mėgti savo darbą, gerbti mokyklos bendruomenę ir susikurti individualią darbo erdvę. Rietenos, apkalbos kenkia ir įvaizdžiui, ir įskaudina. Jei žmogus niekina savo darbovietę, tai jis pats nevertas joje dirbti. Svarbu, anot L. Laurinčiukienės, būti savo mokyklos ambasadoriumi. Be to, mokytojas turi išmokti užsimiršti – nevilkti namo rūpesčių iš darbo, o džiaugtis savo šeima. Ji akcentavo, kad žmogus pirmiausia turi būti ir pats sau įdomus, tik tada jis gali būti įdomus kitiems.

no images were found

Mūsų facebook puslapis

FB pageplugin test

Pamokų laikas

  • Pirmadienis - penktadienis
  • 1. 8:00 - 8:45
    2. 8:55 - 9:40
    3. 9:50 - 10:35
    4. 10:45 - 11:30
  • Pietų pertrauka
  • 5. 12:00 - 12:45
    6. 12:55 - 13:40
    7. 13:50 - 14:35
    8. 14:45 - 15:30
    9. 15:35 - 16:20

Mūsų draugai

  • cvkaunas
  • http://www.egzaminai.lt/naujienos/
  • http://www.smpf.lt/europass/epp
  • Švietimo informacinių technologijų centras
  • Švietimo ir mokslo ministerija
  • Ugdymo plėtotės centras
  • Vivateco
  • VšĮ Švietimo tinklas
  • webtau

Archyvas